2012. december 23.

1 - Mézes Édes ... Mennyei / Countdown 1 - Sweeties

Visszaszámlálásom végére érve álljon itt a mennyei manna. :)

Mézes sütöttem és "homemade" csokit készítettem.

Mézeskalács mester nem leszek, ez a díszítés!!!! Most már, hogy kipróbáltam, leemelem kalapom azok előtt akik írókáznak. Nem semmi. Két kézzel álltam neki annak a pár darabnak, de abba is hagytam. Elég volt. Remegett a kezem, közben rámtört a röhöghetnék, hogy mekkora idétlenséget csinálok..... Szóval csak itt, csak nektek (Karácsonyra tekintettel) az első és utolsó "írókázásom". :)



 
Az én mézeskalács receptem a következő:
 
Hozzávalók:
  • 450g liszt
  • 2 tk szódabikarbóna
  • 15dkg méz + 5dkg vaj + 6dkg cukor --> összemelegít mikróban
  • 2 tojás
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 tk mézes fűszerkeverék
  • 1 tk gyömbér (imádom a gyömbér ízét)
 
Mindent összedolgozni, majd 1 éjszakára hűtőbe tenni (folpackba csomagolva).
Másnap fél cm-re nyújt, tojássárgával lekenni.
200 fokra előmelegített sütőben 5-8 perc alatt megsütni.

Készítettem még utolsó előtti, utolsó ajándékot is :).

Cirkacsoki aszalványokkal


Ahogy én készítettem (a minap láttam a tv-ben hasonlót):
3 tábla alpesi tejcsoki és 2 tábla fehér csoki gőz felett, külön-külön megolvasztani.
Majd kiöntöttem egy tepsire a tejcsokit, rácsorgattam csíkokban a fehércsokit, hurkapálcával fel-le haladva csíkokat húztam bele, majd rádobáltam az aszalt áfonyát és aranymazsolát.
Várja a holnapot a tördeléshez és csomagoláshoz. :)

Kellemes Karácsonyi készülődést!♥

I've made this sweeties today. First for us, to eat and the second (milk and white chocolate bars with dried cranberries and golden raisins) for gift.


1 megjegyzés:

Fáni írta...

Kitartás, az elsők nekem sem voltak különbek, de a végén elég jól belejöttem. Különben elég szépek lettek. Kellemes Karácsonyt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...